Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос към спецовете относно турбина TD2503/VNT25

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос към спецовете относно турбина TD2503/VNT25

    Здравейте колеги,
    Интересува ме някой зне ли при какви налаягания, какъв ход трябва да има актуатора? В стандартните документации на нашите коли, единствено има при какво налягане започва да сработва актуатора (1мм ход при 0,62-0,68 бара), но никъде не намерам информация, при какъв ход разтоварва напълно турбината и при какво точно налягане. Проблема е, че турбината прендува зверски и видимо всичко и е ОК - чиста е, актуатора и маркучая не изпускат и между 0,6-07 бара сработва, както е дадено по документация. Така, че искам да проверя при опредлени налягания, какъв ход трябва да има стеблото или поне да разбера примерно при 1.3-1.35 бара, колко милиметра е, за да разбера каква е причината да пренадува така турбината.
    Благодаря предварително!
    Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 09:38.
    Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
    Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
    Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
    Alfa Romeo 156, 2.0TS

  • #2
    Трудно е да се каже. Всяка турбина си е за себе си. Фабрично преди да отиде за монтаж всяка турбина се настройва индивидуално и се поставя маркер за това. На една може да е 1 мм. на друга 1.1 мм. на трета 0.9 мм. Турбината отваряна ли е за почистване? Има много причини за пренадуване по принцип...
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      Тая механична ли е?
      Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
      156 1.8TS 16V (01.2001)
      147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
      0879369082

      Comment


      • #4
        Механична ли е Цецко?
        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от AlfaMan Покажи съобщение
          Здравейте колеги,
          Интересува ме някой зне ли при какви налаягания, какъв ход трябва да има актуатора? В стандартните документации на нашите коли, единствено има при какво налягане започва да сработва актуатора (1мм ход при 0,62-0,68 бара), но никъде не намерам информация, при какъв ход разтоварва напълно турбината и при какво точно налягане. Проблема е, че турбината прендува зверски и видимо всичко и е ОК - чиста е, актуатора и маркучая не изпускат и между 0,6-07 бара сработва, както е дадено по документация. Така, че искам да проверя при опредлени налягания, какъв ход трябва да има стеблото или поне да разбера примерно при 1.3-1.35 бара, колко милиметра е, за да разбера каква е причината да пренадува така турбината.
          Благодаря предварително!
          слагаш си буст метър и почваш да настройваш... няма друг начин
          156 2.4JTD 136+ PS

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
            Механична ли е Цецко?
            Аз питам, не съм спец по номера и вид
            Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
            156 1.8TS 16V (01.2001)
            147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
            0879369082

            Comment


            • #7
              Ако проблема е започнал докато колата е била в твои ръце и никой не е пипал лостчето правилното е да се търси проблема, а не да се настройва. Като за начало можеш да провериш гайката на лостчето да не е разхлабена. Можеш да надуеш гейта с манометър и да гледаш за пропуск.

              Другото важно като информация е да кажеш дали налягането колебае или просто е по-високо от нормалното. Възможно е лопатките да не могат да се завъртят до край.
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #8
                Значи смятам, че проблема си е бил наличен и при предния собственик, но не е бил изразен. При него тази кола е хвърлила оригиналната турбина преди 3-4 години и е сложена тази (VNT25), която е била осигурена от накой си от множеството софийски турбо мсйстори с псевдими "турбото". Когато взех колата, тя имаше разни други проблеми, които възпрепятстваха изрязването и на макс и съответно маскираха проблема. А, забравих да кажа, че колата даже беше "чипосана", но много слабо се усещаше някакво подобрение във динамиката и. Както и да е, след като оправих туй-онуй, бях неприятно изненадан една сутрин със забиване на муцуната, когато я сръчках на един баир. Това, както и записаната грешка P235 ме накара да се насоча към запекла геометрия. Свалихме турбината, но се оказа, че геометрията се движи идеално (е все пак профилактично я "излъскахме", за да не отиде зян цялото това сваляне и качване) и проблем от такова естетсво не седи. Е видях и накои неприятни неща - като например, че периферните ъгълчета на лопатките на турбинното колело са започнали леко да прегорят (ефект, който турбо-спецовете твърдят, че е от прекалено юркане), но нямаше нищо фатално. В крайна сметка не беше ясно дали това се е получило след слагането и, или просто тя е била така, когато е монтирана на тази кола. Както и да е, все пак колата е ежедневка и не ходя на драгове, така че не беше фатално това и все още имаше живот в тази турбина. Когато я свалихме за чистене, премерихме дали актуатора работи и не изпуска. Всичко си беше ОК при него. Мерихме и дължината на стеблото и го сравнявахме с един друг актуатор и бяха еднакви. Както и да е качихме обратно турбината (бе кола не може) и остана проблема открит, още повече, че много рядко се появяваше. Изследвах поведението на този проблем и установих, че е изразен при не достатъчно загрял мотор. Когато подгрееше добре, проблема с пренадуването изчезваше - на графиката по спомен правеше някакъв пик на 1.4 бара и след това холда падаше на 1.2 ако не се лъжа. Малко височки стойностти за този модел турбина, което ме караше да се съмнявам, че на това се дължи и прогарянето на лопатките по периферията. Както и да е, това беше до скоро, когато си изчистих "ударно" горивната система с протек добавка и открих случайно, че проходното сечение на средното гърне (което някой, някога е сложил на мястото на катализатора) е много малко и в резултат на което беше заменено от права тръба. В резултат на тези интервенции, не можех да си позная колата - направо къртеше паветата, до момента в който прехвърлеше обхвата на мап сензора и забиваше муцуна. Много неприятно и опасно, защото ако не си прецениш натиска на педала и се увлечеш, при някое изпреварване ти изиграва лоша шега и те изправя на нокти. Това ме принуди да сложа (така съм и в момента) друго ECU със стоков софтуер, където нещата са по-приемливи, като поведение. Свалих отново турбината с тайната надежда, че актуатора вече ще се е скапал напълно и ще лъсне проблема. Да, ама не. Сработва си на точното налягане, но оттам нататък, нямам идея, на какво налягане, какъв ход трябва да прави. За всеки случай врътнах гайката на стеблото с един оборот, но ефекта е нулев. В момента със стоковия софтуер като я намачкам и мап сензора ми подава приблизително 4.7V, което отговаря на максималното налягане (приблизително 2.5 бара абсолютно налягане), което означава, че в момента, актуатора така управлява геометрията, че реално холда и е 2.5 бара или повече, а пика, изобщо не е ясен на колко скача. Направо ми е чудно тази турбина как още е жива след толкова години работа в постоянно "изтезание". Чудя се какво да правя. Дали да я сваля отново, защото лесно ще наглася например актуатора с манометър да разтоварва напълно на 1.3 бара, но това ще да е за сметка на доста въртене на гайката и в крайна сметка какво се случва с началното положение - тоест при ниски обороти, турбината ще работи леко разтоварена и колата със сигурнст ще е много лагава. Другия вариант да я карам така за сега и да мисля за смяна с някоя GT2256V да не се главоболя повече с нея.
                Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 23:57.
                Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                Alfa Romeo 156, 2.0TS

                Comment


                • #9
                  Много странно... мерихте ли като натисне актуатора дали лопатките се преместват до край? Да не би това лостче и актуатора да не е от тази турбина? Прочетох че си мерил нещо, но не разбрах какво точно...
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от AlfaMan Покажи съобщение
                    Значи смятам, че проблема си е бил наличен и при предния собственик, но не е бил изразен. При него тази кола е хвърлила оригиналната турбина преди 3-4 години и е сложена тази (VNT25), която е била осигурена от накой си от множеството софийски турбо мсйстори с псевдими "турбото". Когато взех колата, тя имаше разни други проблеми, които възпрепятстваха изрязването и на макс и съответно маскираха проблема. А, забравих да кажа, че колата даже беше "чипосана", но много слабо се усещаше някакво подобрение във динамиката и. Както и да е, след като оправих туй-онуй, бях неприятно изненадан една сутрин със забиване на муцуната, когато я сръчках на един баир. Това, както и записаната грешка P235 ме накара да се насоча към запекла геометрия. Свалихме турбината, но се оказа, че геометрията се движи идеално (е все пак профилактично я "излъскахме", за да не отиде зян цялото това сваляне и качване) и проблем от такова естетсво не седи. Е видях и накои неприятни неща - като например, че периферните ъгълчета на лопатките на турбинното колело са започнали леко да прегорят (ефект, който турбо-спецовете твърдят, че е от прекалено юркане), но нямаше нищо фатално. В крайна сметка не беше ясно дали това се е получило след слагането и, или просто тя е била така, когато е монтирана на тази кола. Както и да е, все пак колата е ежедневка и не ходя на драгове, така че не беше фатално това и все още имаше живот в тази турбина. Когато я свалихме за чистене, премерихме дали актуатора работи и не изпуска. Всичко си беше ОК при него. Мерихме и дължината на стеблото и го сравнявахме с един друг актуатор и бяха еднакви. Както и да е качихме обратно турбината (бе кола не може) и остана проблема открит, още повече, че много рядко се появяваше. Изследвах поведението на този проблем и установих, че е изразен при не достатъчно загрял мотор. Когато подгрееше добре, проблема с пренадуването изчезваше - на графиката по спомен правеше някакъв пик на 1.4 бара и след това холда падаше на 1.2 ако не се лъжа. Малко височки стойностти за този модел турбина, което ме караше да се съмнявам, че на това се дължи и прогарянето на лопатките по периферията. Както и да е, това беше до скоро, когато си изчистих "ударно" горивната система с протек добавка и открих случайно, че проходното сечение на средното гърне (което някой, някога е сложил на мястото на катализатора) е много малко и в резултат на което беше заменено от права тръба. В резултат на тези интервенции, не можех да си позная колата - направо къртеше паветата, до момента в който прехвърлеше обхвата на мап сензора и забиваше муцуна. Много неприятно и опасно, защото ако не си прецениш натиска на педала и се увлечеш, при някое изпреварване ти изиграва лоша шега и те изправя на нокти. Това ме принуди да сложа (така съм и в момента) друго ECU със стоков софтуер, където нещата са по-приемливи, като поведение. Свалих отново турбината с тайната надежда, че актуатора вече ще се е скапал напълно и ще лъсне проблема. Да, ама не. Сработва си на точното налягане, но оттам нататък, нямам идея, на какво налягане, какъв ход трябва да прави. За всеки случай врътнах гайката на стеблото с един оборот, но ефекта е нулев. В момента със стоковия софтуер като я намачкам и мап сензора ми подава приблизително 4.7V, което отговаря на максималното налягане (приблизително 2.5 бара абсолютно налягане), което означава, че в момента, актуатора така управлява геометрията, че реално холда и е 2.5 бара или повече, а пика, изобщо не е ясен на колко скача. Направо ми е чудно тази турбина как още е жива след толкова години работа в постоянно "изтезание". Чудя се какво да правя. Дали да я сваля отново, защото лесно ще наглася например актуатора с манометър да разтоварва напълно на 1.3 бара, но това ще да е за сметка на доста въртене на гайката и в крайна сметка какво се случва с началното положение - тоест при ниски обороти, турбината ще работи леко разтоварена и колата със сигурнст ще е много лагава. Другия вариант да я карам така за сега и да мисля за смяна с някоя GT2256V да не се главоболя повече с нея.
                    Провери какви показания ти дава мапа в покой-трябва да е 1.8волта!

                    Comment


                    • #11
                      Ако имаш 4.7V на дебитомера, това е прекалено много. След мисля 4,6V ЕКУ-то възприема сензора като дефектирал. Възможно е твоят сензор да не е правилния, или да не е в час. Колкото до турбината - откачи маркучето на актуатора, ама откъм изхода на турбото и подай 1.4 бара налягане. Виж дали актуаторът веднага ще премести геометрията или плавно докрай. Ако става плавно не е хубаво, защото турбото ще има време да пренадуе. Ако всичко е наред - провери си изхода за маркуча да не е нещо запушен. Настройката на винта предполагам се сещаш как да го направиш - важното е при 1.4 бара да ти се е задействал актуаторът докрай вече
                      И ако си сложил тръби м/у турбото и интеркулера те също влияят на работата
                      Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                      156 1.8TS 16V (01.2001)
                      147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                      0879369082

                      Comment


                      • #12
                        4.7 на МАП-а бре Чети!
                        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                        Comment


                        • #13
                          просто си регулирай клапана, толкова е лесно а ти в какво се вкарваш нямам думи просто
                          156 2.4JTD 136+ PS

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                            4.7 на МАП-а бре Чети!
                            Абе аз чета, ама датчик за вакум (МАП) в дизел нещо не ми пасва. Ще ми обясниш ли ти?
                            А ако има предвид датчика за налягането след турбото, ако му дава постоянно 4.7V, да го изхвърли направо
                            Last edited by NightRider; d.m.y г., 13:29.
                            Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                            156 1.8TS 16V (01.2001)
                            147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                            0879369082

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                              Абе аз чета, ама датчик за вакум (МАП) в дизел нещо не ми пасва. Ще ми обясниш ли ти?
                              Оле, ти си голяма трагедия бе човек.

                              MAP - Manifold Absolute Pressure sensor

                              Какви вакум какви глупости говориш? Ти до сега си си мислел че МАП-а е датчик за вакум ли?

                              Това голяма излагация за човек с големи претеции. И в твоята кола го имаш и не знаеш как работи този сензор.... тръгнал си да обесняваш на човек дето явно знае повече от теб...

                              Last edited by oem; d.m.y г., 13:34.
                              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                              Comment

                              Working...
                              X